Croque monsieur


Mijn collega's weten het: croque monsieur is één van mijn lievelingssnacks. Wanneer in de bistro op het werk croque monsieur als snack op het menu staat, laat ik mijn brooddoos thuis. Dan eet ik een croque!

Ik herinner me nog goed het eerste croque monsieur 'apparaat' dat moeke had. We hadden het op de markt gekocht. Het was een ijzer dat je op het vuur moest plaatsen zoals de oude wafelijzers: als de ene kant goed gebakken was, moest je het ijzer omdraaien. De marktkramer demonstreerde er allerlei toasten mee met verschillende vullingen; kaas en hesp was er één van. Het noemde toen zelfs nog niet croque monsieur! Dat was het begin van mijn croque verslaving.

De gewone croque vind ik het lekkerst, maar ook de bolognaise of hawai zijn zo hmmm. En wat dacht je van een croque chocolade? Eigen recept! Lekker als nagerechtje. Snijd een reep melkchocolade in stukjes en verdeel ze tussen de boterhammen. Warm op in het croque apparaat.

Reacties

Populaire posts