Plattekaas delen

Kim had gisteren 5 kg, ja 5 kg platte kaas gekregen. Twee potjes nam ze zelf mee, de rest bleef achter ten huize Kerkhofs.
Wat doe je met zoveel platte kaas? Eerst verdelen in kleinere porties, makkelijker in de koelkast en mogelijkheid om nog enkele potjes door te geven. Van delen gesproken!
Kookboeken worden boven gehaald om eens 'iets'  met platte kaas te maken. In 't verleden maakte ik platte kaastaart met speculaas maar ik weet de bereiding er niet exact meer van (wel foto's genomen maar niet geblogt) en daarbij ...speculaas en room heb ik niet in huis. En omdat het dit weekend kermis is op de Hei, rijdt vandaag de koers voorbij ons huis. Winkelen is ook geen optie.
Ik heb iets geprobeerd: ananasbavarois zonder room. Gelukt? Ik hoop het. De potjes staan in de koelkast op te stijven. Als ze gelukt zijn, post ik morgen de bereiding ervan...

Reacties

Populaire posts